Strategisch Manager Mamamini: ''Dit is voor ons een fantastische investering geweest'' - Woldring Verhuur Strategisch Manager Mamamini: ''Dit is voor ons een fantastische investering geweest'' - Woldring Verhuur

Strategisch Manager Mamamini: ”Dit is voor ons een fantastische investering geweest”

Door Jorin Onclin - Geplaatst op 26-04-2024

Lianne Stoltenborg-Apeldoorn over de samenwerking met Woldring Verhuur

Afgelopen 8 oktober stond de opening van de nieuwe locatie van Mamamini op de agenda. Sinds kort is de non-profit organisatie namelijk trotse huurder van Woldring Verhuur. Volgens Strategisch Manager Lianne Stoltenborg-Apeldoorn van Mamamini was dit meer dan een logische keuze: ”We spreken nu een breder publiek aan.”

Nadat kledingwinkel Fiftysix het pand op Oosterstraat 19 had verlaten, zocht Woldring Verhuur een nieuwe onderneming die zich hier wou vestigen. Volgens Lianne kwam deze mogelijkheid op het juiste moment. Ze legt uit: ”We dromen al een tijd over een vestiging in de binnenstad. Een tijdje terug waren we bijna verhuisd naar een ander pand in het centrum, maar dat ging op het laatste moment toch niet door. Heel jammer. Het zorgde er wel voor dat we enorm geprikkeld en gedreven waren om verder te zoeken. Toen bood zich deze mogelijkheid aan en wilden we direct doorpakken.”

Een pand vol historie en nieuwe mogelijkheden

Voor Woldring Verhuur heeft dit rijksmonument een vergaande historische waarde. Het was namelijk op dit adres waar ”Woldring Porselein” ooit begon met het realiseren van studentenhuisvesting in Groningen. Ook voor de kledingboetiek van Mamamini biedt deze ruimte nieuwe mogelijkheden voor de toekomst. ”Op onze vorige locatie kwamen mensen vooral gericht winkelen merken we nu. Mensen kwamen speciaal voor ons naar de stad. Nu komen deze mensen nog steeds, maar weten ook andere klanten onze winkel te vinden. De dagjesmensen die door de Oosterstraat lopen en spontaan bij ons naar binnen lopen, bedoel ik dan. We spreken nu een breder publiek aan. Dit komt mede door de hoeveelheid andere tweedehandskleding winkels in deze straat, maar vooral doordat het een geweldig uitziend gebouw is op een A-locatie in de binnenstad. Het is een reclamebord voor het goede werk wat wij doen”

Samenwerken aan een mooie toekomst

Met het goede werk doelt ze op alle goede doelen die Mamamini ondersteunt met de opbrengst van de verkoop van tweedehandsgoederen. Jaarlijks schenkt Mamamini het grootste gedeelte van de winst aan verschillende stichtingen rondom Groningen. (”Binnen een straal van 25 kilometer rondom de Martinitoren.”) Deze verhuizing moet ervoor zorgen dat er onder de streep meer geld is om te verdelen. Vooralsnog is de organisatie blij met de overstap. ”Wij hebben super fijn contact met Woldring.” vertelt manager Stoltenborg-Apeldoorn tot slot. ” Als er iets aan de hand is, dan kunnen we altijd bellen en is het binnen no-time opgelost. Bovendien zien we dat het pand altijd goed is onderhouden en konden we er samen iets moois van maken. De eerste reacties van onze klanten zijn zeer positief. Dit is voor ons een fantastische investering geweest!”